Lägret

Herregud vilket läger jag tror aldrig i hela mitt att jag ska ut och vandra i skogen igen. Onsdag morgon det regna så dant så ingen ville gå utanför dörren, men man ska ju bli fritidsledare så det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, och när dom sa det höll jag på att bryta ihop. Jag menar inte fan skulle jag ge mig ut med stackars små barn omj det regna så som det gjorde, men vi fick göra det. När vi väl kom ut och skulle påbörja våran lilla färd på bara 5,5 km insåg vi att det var bara lera, plankor och mossa och lite rötter att gå på, och jag tänkte genast hur ska jag klara detta.....och mycket riktigt det gjorde jag ju inte för klumpfotad som man är så måste man ju givetvis halka och göra sig illa på ryggen och röva, och vänster sida såklart där jag redan har ont. Och jag höll på att börja gråta, men envis som man är så trampade jag på till första stugan. Första kvällen vid stugan var så rolig så jag tror jag smäller av, vi satt vid en läger eld och ska leka lekar, och när vi väl börja leka så dyker det upp kor mitt i allt, herregud jag gillar inte kor, dom luktar det gjorde ju visserligen vi med men inte lika illa. Men kossorna var då inte blyga dom kom bara närmre och så sa en lite tjej i våran klass att kommer dom närmre så sticker jag, men jag tror att kossorna förstod henne för dom gick iväg och skönt var väl det.
Dag två hade jag så ont i ryggen så jag trodde jag skulle dö, men jag gav inte upp jag traskade på första 5 km till ett naturpark där vi skulle få en guidad tur, och vad tråkigt det var, jag menar jag bryr mig väl inte riktigt om renar, älgar och en uppstoppad björn eller=) Men vi fick stå där och lyssna....Det bästa av allt var att dom hade riktiga toaletter där med handfat och tvål, jag tror aldrig någon utav oss har uppskattat en toa så mycket som vi gjorde där. Alla såg till att gå en gång för mycket bara för att man kunde tvätta sig haha man är väl så fånig men vad ska man göra, det fanns ju inget som var fräscht lixom. Efter den sköna stunden fick vi riktigt kaffe med och det var en fröjd för alla med=) Det var bara för gått=) När vi äntligen var klara där skullr vi då vandra vidare 8,5 km och då sa min lärare ifrån till mig, jag fick inte gå för min rygg var paj, så jag fick åka bil medans dom andra stackarna fick gå, men dom tyckte inte det var så farligt....det är ju gemenskap när vi går så alla hade ju kul på vägen, men inte lilla klanten jag. När alla kom fram till stuga två skulle vi äta men det var då ingen som ville laga mat för det ösregna ute, så jag åt en tornfiskburk mina grabbar åt pasta tror jag, jag har inte en aning. Men det funka man är inte så värst hungrig ändå. Efter maten skullr vi ju leka igen och då hade lilla KG hittat på en lek som kom från skåne från början som hette killa magen herregud vad vi skratta, jag kan inte änns beskriva den, men det går ut på att man ska killa på varandras magar helt sjuk lek. Men roligt var det. Sen skulle våran lärare hålla i en jättejobbig aktivitet som säkert höll på 2 timmar fy fan vad trötta vi va då. Man skulle dikutera vad som är viktigast att ha när man ska överleva haha jag sa cocacola haha "Pia det är gött" men alla bara skratta åt mig, men det vart bra tillslut. Sen var det sova och ingen har nog sovit så skönt som vi gjorde. Jag och lilla Jessica sov som grisar. När vi vaknade så visste vi att duschen hemma väntade och jag tror aldrig vi varit så snabba på att städa och fixa någongång som vi har varit idag. När dom kom för att hämta oss jubblade alla. Väl hemma så var maten klar och duschen vänta, jag har nog aldrig stått så länge i en dusch som jag har gjort idag=) Det var så underabrt att komma hem.....Nu ska vi tvätta för allt luktar bäver, det är så illa=)

Hoppas allt varit bra hemma med er alla=)
Tack för alla fina inlägg jag fått, det värmer=)
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Pappa

Cocacola som det viktigaste mmm.Ni var ju bara ute 2 nätter,ska ni inte vandra i fjällen en hel vecka också.hur ska det gå ? Kramar Pappa och Mamma

2007-08-24 @ 18:25:14
Postat av: Emelie

Gumman, jag är så stolt över dej. En liten Bengan ute i det vilda. Herregud ;) Saknar dej hjärtat! Puss

Postat av: Sanna

Men pappa det är gott med cola, hur jag ska klara mig i en vecka det vet jag absolut inte men jag måste ju=)
Memlan Jag saknar dig med gumman

2007-08-25 @ 11:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback