Brand övning

Idag har vi inte haft vanliga lektioner för denna dag var till för att vi skulle lära oss mer om brand. FLU1 och FLU2 och textilarna fick börja med att vara ute i en och en halv timma och släcka eld. Vi fick släcka på en docka, och i en stor låda typ plus att vi fick se hur det bli om hårspray och något annat spray kommer i elden. Det var ganska intressant att få veta lite mera om brand, men det var svin kallt och stå ute sålänge. Efter fikat var vi inne med en föreläsning om bränder. Vi fick se olika filmer om hur fort en brand sprider sig med öppen dörr och med ständ dörr. Gud vad det kan börja brinna, jag tror man har ganska svårt att fatta att det går så fort och att det blir så varmt. Röken sprider sig ju fort som bara den, det var skumt. Sen pratade dom om branden i Göteborg 1998 som var på ett disco. Och dom visade lokalen innan och efter plus att dom visade hur snabbt det kan srida sig på ett sånnt ställe med, jag tyckte att det var riktigt otäckt. Det är inte sant vad mycket som kan hända om det börjar brinna, det är läskigt att få det så framför sig. Men jag tycker denna dag var mycket bra för det ger oss en annan bild av det plus att man vet om det händer hur man ska beteé sig och vad man ska göra. Dom killarna var grymt bra och jag tror att dessa dagar är viktiga att ha även fast man tycker det är lite tråkigt innan man gåt dit.

Nu ska jag försöka sova, kan inte somna idag vet inte vad jag ska göra. Men jag måste försöka jag ska upp jättetidigt imorgon för vi har slut kursen på HLR. Och den är också viktig. Jag hoppas att det blir kul imorgon med.
Och mamma jag kanske behöver en hjälm snart=)
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: leena

Vem vet vad tomten kommer med???

2007-12-06 @ 16:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback