Nyarsfesten och Koh Samed

Kinesiska nyarsfesten var nog den roligaste jag varit pa har alltsa. Det var riktigt haftigt, dom dansade med masker pa sig och dom hade ett rep som hangde runt hela resturangen full med smallare som dom skot under hela kvallen. Buffen var bara for god det fanns allt pa den, all curry i olika smaker och former, rakor i mangder bade friterade till att det var soppa, ris i olika smaker och storlekar helt otroligt gott. Det var sa roligt att prova nagonting annat och inte bara ata Thaimat hela tiden. Men efteratterna var nog det markligaste som jag har varit med om det var som geleklumpar i olika farger former och smaker och det var nog det vidrigaste jag atit tror jag! Bara konsistesen pa dom gjorde att man nastan inte ville smaka dom, men det gjorde vi och det var verkligen inte gott. Men allt annat var bara sa kul=)

Nu har vi varit pa Koh Samed ett pa dagar. Det ar ganska mysigt har stranden ar lite mindre an pa Koh Mak och det ar lite mer folk har inte sa roligt. Jag gillar dom platserna dar det inte ar for mycket folk nar man aker sahar! Men det ar fint har och det ar varmt och skont.
Igar var vi och at jatterakor till middag som var hur goda som helst, rakor har i Thailand ar nog den basta mat som finns, dom tillagar det pa natt speciellt satt sa det blir lixom natt extra att ata dom hihi Thailandare ar mycket duktiga pa mat overhuvudtaget.
Vi har hittat en jattetrevlig bar har med som vi suttit pa varje kvalla nu. Man sitter i sakosackar pa sanden lixom det ar jattemysigt. Sa vi sitter dar en svang innan det ar dags att ga och lagga sig, for vi gar inte till sangs sa speciellt sent vill jag lova  hihi men det ar skont faktiskt.

Imorgon drar vi vidare till Bankok dar vi ska vara vara sista dagar har i Thailand, det ar nu vi hoppas pa att vi ska komma igang med varan shopping det finns ju manga fina stallen dar=)
Vi ska vara pa ett hotell som heter Mariott det ar ett jattefint stalle dar vi var forra gangen med och vi trivdes sa bra dar sa vi tyckte inte att det var natt att tveka pa denna gang heller! Jag hoppas att det blir lika bra denna gang med!

Jag har faktiskt borjat langta hem ratt mycket nu. Jag saknar alla dar hemma och det dar med att bara vara hemme lixom, men vi aker ju hem pa fredag sa det ar inte sa langt kvar nu. Men det har val till att man ska langta hem lite med=)

Hoppas att ni dar hemma har det bra!
Jag skriver snart igen!
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback