Seg dag

Grattis John=) Idag fyller min sötaste JOhn år och jag hoppas att hans dag har varit kanon=)

Dagen för mig blev en väldigt seg dag, vi började vid tio med malmö gruppen. Vi hade endel saker som vi var tvungna att fylla i och göra klart eftersom att vi skulle redovisa hela upplägget idag för klassen. Men det gick framåt iallafall vilket det kanske inte har gjort så mycket dom senaste gångerna, men idag vart vi faktiskt klara med det som var viktigast=) Så vi redovisa för klassen och dom tyckte att vi hade gjort ett super bra arbete, och det var skönt att höra nu när man har jobbat så mycket med det.

Eftermiddagen blev fritidskunskap och idag var det riktigt givande. Vi hade två skit svåra kapitel i läxa som vi kulle ha läst tills idag, men det var ju inte lätt att förstå vad som stod. Det var så mycket svåra ord i texten så man vart ju knäpp av den. Men våran lärare dela in oss i grupper där vi fick alla sidor uppdelade. Vi läste dom högt i våran grupp och skrev ner allt vi inte förstod och så fick läraren förklara allt för oss, och det var ett mycket bra sätt att ta in allt på, plus att man hade en chans att förklara för varandra vilket också är viktigt, för samtidigt som du förklarar lär du dig själv nått nytt=) Så nästa lektion vi har ska alla redovisa grupp vis vad vi kom fram till när vi läste styckena ihop, och så ska vi ha diskission om vilka sätt vi vill ha i klassen för att vi ska lära oss bäst, och det tycker jag är kanon=)

Efter skolan var jag och Oz ute och promenerade och bara prata skit om allt och inget, mycket skönt med promenader måste jag säga, men det var lite kallt=)

Nu ska vi göra oss iordning för vi ska på innebandy ikväll. Skolans korppenlag spelar sin första match så nästan hela skolan ska dit och titta och heja på, det ska bli skit roligt=)
Men hade gött sålänge=)
Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback