Intensiv gympa

Idag har vi haft idrott hela dagen och jösses jag trodde jag skulle tuppa av ärligt talat. Vi hade intensiv gympa och det är inte kul, det är för jobbigt. Det började med att vi fick ställa oss på en rad så fick vi en kona, när micke blåste i pipan så fick vi springa så långt vi kunde på 15 sekunder och stanna där, när han blåste igen så skulle vi springa tillbaka. sen fortsatte det så, men vi skulle hinna springa till konan som vi hade stalt där, kom vi längre fick vi ta med konan kom vi kortare fick vi hämta konan och så höll det på riktigt grymt var det. Nästa övning var en bana som han hade satt upp där man skulle springa med höga knän, hoppa över konor, sparka boll och hoppa i rockringar riktigt jobbigt det med. Man orka inget efter det, men mina knän gör mycket ont nu så det kanske inte var det bästa för mig.

Eftermiddagen blev det drama, det var riktigt kul därimot. Vi vart indelade i grupper så fick vi en text som vi skulle jobba med denna gång och halva nästa gång sen ska vi spela upp den. Men texten är så konstig så vi visste inte först hur vi skulle reda ut detta, men vi gjorde en jättebra grej av den så det blir nog kul att spela upp den nästa gång för alla andra och se hur dom har gjort med sina texter. Ja haha den är verkligen kul men konstig jag tror inte den är så lätt att förstå för dom andra men det är ju meningen med allt lixom.

Nu ska jag plugga lite grann=)
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback