Pizza brand

Kvart över sju gick brandlarmet här på internatet. Innan man fatta att det var det lixom, men fan vad det tjöt jag fick lite smått panik, så vi sprang ut och banka på alla i korridorens dörrar så vi fick ut alla. Min vän Pernilla kom ut i handduk och fatta inget så jag sa åt henne att springa ut, när vi väl stod där ute och mötte den andra korridoren sa dom att det var deras ugn som hade rökutveckling. För det visade sig att någon hade lagt in en fryspizza och skulle laga mat på natten eller början av morgonen och antagligen gått och lagt sig, och sedan somnat så det blev en rökutvecklig här på internatet. Herregud vad rädda vi va, vissa skaka av rädsla och jag var en av dom. Man vart ju så rädd för man inte fatta vad som hände och det bara tjöt. Men det tog inte många minuter innan brandkåren var på plats. Men det var förbannat kallt, jag hade min pyjamas som var kort shorts på mig och bara en tröja så det var kallt om mina ben. Och Pernilla stod bara i täcket och många var barbenta och hade inga skor, för man springer ju ut så fort man kan inte tänker man på att klä på sig mycket när larmet går. Men men det tog kanske tjugo minuter innan vi kunde gå in i ena hallen och få värme. Men dom i andra korridoren fick vänta lite längre innan dom kunde krypa ner i sängen igen. Men det var inte så lätt att somna om för man var kall och skakis efter denna morgon väckningen=) Men det är väl tur att alla mår bra och att det inte vart en ordentlig brand. Så alla är väl glada för det. Men dagen i sig har varit lugn det är ingen som har haft lust att göra så mycket idag, vi har mest legat i soffan och kollat på tv. Men men det är en konstig dag i dag faktiskt och det luktar inget gott här. Men men som sagt jag är glad att det gick bra och att alla mår bra=)

Nu ska vi ha skräckfilms kväll och bara mysa lite=)
Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback