Barn konventionen

Det har vi haft hela dagen idag. Det är så intresant att läsa om det och lyssna på vad folk varit med om, och hur alla människor jobbar med barn. Idag har vi pratat lite om barnporr och barn som tvingas gå på gatan, det är hemskt att lyssna på sånnt nu förstår man hur många barn som far illa i världen. Man önskar väl att man kunde göra mer för alla. Vi har även blivit uppdelade i grupper och givetvis valde läraren mig som gruppledare i våran grupp, jag fattar inte varför det bli jag, ser jag ut som en ledare eller. Vi ska iallafall planera en lektion på 100 minuter, där vi ska prata om allt vi lärt oss och göra olika övningar plus att vi ska prata om vad barn konventionen står för, och i oktober ska vi gå ut i klasser och lektion med dom. Vi ska ha ca 15 stycken, det känns ganska bra men det är svårt att få ihop det till 100 minuter men det ska säkert gå bra hoppas jag. Det är vårat slutarbete, det är det som kommer sätta våra betyg, alltså dom kommer kolla hur vi är som ledare i en grupp där vi ska få ungdommar intreserade, det är en stor utmaning men även lite roligt. Min grupp är kanon bra vi har palnerat heta stolen, plus att vi har en tjej som har en film om barn konventionen i Bosnien som säkert är en bra film, hon sa att man verkligen få se hur många barn det är som far illa där, och det tror jag kan vara en bra grund till vårat arbete. Och vi ska även på föreläsningar med röda korset, rädda barnen och bris så vi kommer garanterat få mycket information som vi sen kan dela med oss av till klasserna som vi ska prata med. Ja jag tror det blir kanon detta iallafall. Jag ska fixa heta stolen och fyra hörnsövningar till dom, det är svårt men vi har ju redan ideér om hur vi vill att det ska bli. Så nu ska vi börja med det pojektet och hoppas på det bästa=)

Nu ska jag göra mig iordning för eftermiddagen=)
Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback