Fredag

Äntligen fredag det känns så skönt=) Idag har vi börjat med psykologi, det är verkligen riktigt intresant faktiskt, vi prata mycket om den sociala psykologin det är det vi ska inrikta oss mest på eftersom vi ska jobba med människor när vi är klara här. Vi ska få lära oss att känna av andra människor och även jobba med kris psykologi, hur man behandlar olika kriser och hur man ska agera när något händer och det tycker jag verkligen ska bli riktigt roligt att jobba med. Psykologi är ett spännande ämne. Vi fick även göra olika övningar och kolla hur vi själva är som personer genom att bestämma vilken form man är. Jag var cirkeln, en människa som bryr sig om andra, tar gärna på sig lite för mycket envis och när våran lärare läste upp vad dom olika formerna innefatta så kännde jag väl att det stämmde in på mig ganska bra hihi Men det var också kul att få veta hur dom andra i klassen var och vilka former dom valde. Dom flest valde cirkeln. Ja jag tror det blir bra detta, jag hoppas på det iallafall. Ikväll blir det en tjej kväll här vi ska laga mat och kolla på film det ska bli riktigt mysigt, vi har inte bestämmt vilken film vi ska se än, så vi får väl se om vi kan enas om en film. Alla vill se olika, några vill se thriller och några vill se komedi. Jag själv rösta för thriller, men vi får se om vi hittar nått som kanske innefattar lite av båda delarna kanske=)

Men nu måste jag kila så jag inte missar dom andra.
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback