Pablo

Igår var vi hela eftermiddagen och lyssnade på Pablo Robetro och två andra personer. Dom har ju tema vecka här i värnamo "att stoppa våldet" så då var vi tvungna att gå och lyssna på det. Visserligen kan det väl vara bra att man får höra och att folk vill stoppa all skit som vi har på gatorna, men jag vet inte om dom som föreläste för oss var dom bästa. Pablo prata kanske i tio minuter om hur det var att ha ett liv som kriminell resten av hans timma att prata så berättade han bara om hans boxning vilket jag inte kan förstå att han gör på en sånhär föreläsning, men men man fick ju veta små delar av hans liv och det verkar inte varit guld och gröna skogar. Så han hade hamnat fel från börja det fick vi lixom ut. Den andra killen Micha gjorde en teater om ett lic i Turkiet, vilket inte heller har med stoppa våldet att göra, så av han fick vi inte heller ut så himmla mycket, den sista Eva var faktiskt ganska bra, hon visade olika filmsnuttar där våld ingick lixom. Den ena hon visa lite ur var onskan där dom slåss i ringen, vilket är våld och så kan det faktiskt gå till, så hon prata lite grann om våldet nu och då så det känndes ju lite bättre. Men annars var det nog ganska tråkigt. Men men det var väl nuttigt någonstans, vi ska diskutera detta idag på klasstimmen tror jag, om hur vi tyckte att denna föreläsning va. Annars var det bara en lugn dag igår, vi kollade på film och slappa i soffan, jag och Ida orka inte träna för vi hade sån tränningvärk så vi kännde att vi behövde en vilo dag=)

Nu ska jag iväg till lektionen=
Bye

Kommentarer
Postat av: John

Du menar inte Paulo Roberto - boxaren?

Postat av: Sanna

Jo jag mena boxaren!

2007-09-08 @ 22:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback