Vilken dag

Dagen började med kommunalkunskap vilket är det svåraste ämnet tror jag, jag har så svårt att förstå vissa saker men det kanske reder ut sig tillslut, man kan ju iallafall hoppas på det. Det är knepigt att få ihop det stora kommunalarbetet eftersom det är så mycket vi ska skriva och få ihop på ett bra sätt så jag vet inte hur det ska gå. Men idag fick vi iallafall gå in och söka på våra kommuner och försöka hitta så mycket uppgifter om det som det gick att få ut. Men det fanns inte så mycket på motala som jag behövde och våran lärare tittade på våra hemsidor och han sa likadant om motala som jag, han tyckte inte heller att dom hade skrivit ut det så bra och att det inte alls fanns så mycket som det borde ha gjort, men men det var ju bra att han såg det med för då blir det lättare om jag inte får tag i allt vi behöver. Efter kommunlakunskapen hade vi fritidskunskap mycket trevligt måste jag säga, vi vart uppdelade i grupper och så skulle vi diskutera en massa som vi hade fått läsa, det handla om fritiden förr och nu. Vad folk hade för sig på sin fritid förr i tiden och se vad som är förändrat nu. Det är väldigt mycket som är förändrat mot vad det var förr. Förr var man mera ute och gjorde saker barna lekte hela dagarna på ett annat sätt, dom kunde hitta på så mycket med så lite lixom. Nu är det mest datorer och tv m.m Så min grupp kom fram till att vi är för lata nuförtiden men det visste man visserligen innan, men nu såg man det mycket klarare och det tycker jag var roligt att prata om och se hur andra har haft det. För i sånna diskutioner kommer det upp mycket vad man själv gjorde som liten och vad man själv gör nu, så min grupp hade verkligen jättekul när vi diskutera. Vi har även fått en bok om olika världsbilder som vi ska läsa och sedan skriva en egen världsbild vilket jag tycker är ganska kul, jag tror att det kan bli intresant.

Men nu måste jag rusa för det är dags att spela innerbandy=)
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback