Kräftskiva

Mamma, pappa, Lena och Håkan hade ordnat kräftskiva för alla deras vänner och grannar och så. Det fanns ca 600 kräftor och nästan allt tog slut. Alla kom med ett väldigt glatt humör och många gick hem med större leende. För snappsa det kunde dom allt, och sjunga alla visor var dom inte heller så dåliga på, visserligen kanske det lät lite mer hellre än bra men det är väl det som är syftet med en kräftskiva. Alla hade med sig varsin snppsvisa och varsin hatt sen drog det hela igång, och efter några snappsar och kräftor så var det i full gång. Och jag hjälpte till att ta fram allt som behövdes och jag satt med och åt och tog kort, men dom hade nog himmla kul. Efter kräftorna var det dags för paj och sallad m.m och det tog slut det med, man skule nog kunna tro att det var ganska längesen som dom åt, haha men det är väl bra att dom åt vilket dom i princip gjorde hela kvällen. Sen var det kaffe och någon sorts efterätt. John kom och hämta mig, och det var ganska skönt att komma därifrån en stund. Men det var helt okej att vara med där med och alla hade roligt och det är viktgast tycker jag. Men som sagt det var underbart när John kom och hämta mig=)

Nu ska vi på kalas till farmor för hon fyller idag=) Så nu ska vi på grillparty med släkten kan bli trevligt det med.
Grattis farmor hoppas du haft ocgh får en bra dag=)
Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback