Tranås

Denna helg har jag spenderat i Tranås med min lilla vän Jessica. Vi började fredagen med att göra lite tacos och så satt vi och prata massa om allt som hänt denna sommar vilket inte var så himmla mycket, iallafall inte för mig hihi Efter maten och när vi hade pratat färdigt gick vi hem till Jessicas kompis Lena för att kolla lite på film och det var ganska mysigt faktiskt. Det roliga med Tranås är att i princip alla bor på samma gata, så när man ska till någon så är det oftast bara två hus bort eller granne, Lena bodde två hus bort så det var nära och bra när vi ville hem på natten. Vi satt och prata med alla hennes tjejvänner och dom var mycket trevliga och roliga. Jag tror att vi skratta nästan hela kvällen. När vi kom tillbaka till Jessica så tittade vi på "  Beck- hämdens pris "  Jessica älskar också Beck så det är gött vi låg och titta på filmerna hela natten, men kommer inte ihåg alla Beck för jag somnade ifrån tror jag hihi Men när jag är hemma så har jag för det mesta på en Beck film i bakgrunden så det var lite som vanligt hihi Men fredagen blev iallfall en toppen kväll=)

Lördagen började vi med att gå en sväng på stan med Denise mycket rolig brud. Vi skulle shoppa men hitta inte så mycket, jag hitta ett par byxor men det var typ det ända som vi hittade. Men det gjorde inte så mycket för vi hade trevligt plus att solen sken då som tur var. Jessica och jag gick och köpte köttbullar och makaroner som vi lagde till när vi kom hem. Mums det var faktiskt gott och vi var ganska hungriga med för vi var på stan nästan hela förmiddagen. Efter maten och så tittade vi på film och gjorde oss iordning lite då och då, det tog lite tid men det var skönt att inte stressa. Men när vi väl va klara så kom Denise och en tjej som heter Karin och satt och förfestade lite med oss. Vi kom inte iväg någonstan för vädret var kast, vi stannade i Tranås. Så vi följde med dom andra på fest och sen blev det att gå ut, det blev ett ställe som heter strandbaren. Det var helt okej ställe, ganska mycket folk och vi dansade och roade oss. Men i Tranås stänger det klockan ett så det vart och gå hem ganska tidigt ändå, men på något sätt var det ganska skönt. Vi gick hem och lagade lite mat innan vi somnde gott.

Söndag blev en dag framför tvn. Vi beställde mat och så låg vi bara och kollade på film, vi gick en sväng till Denise innan jag skulle åka hem. Men det vart en lugn och skön dag, man kan nog säga att vi har gjort ingenting hihi

Nu ska jag kolla på en film antingen Beck eller Skärgårdsdoktorn kan inte riktigt bestäma mig....men nått blir det=)
Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback