Målning

Idag åkte jag och Elin hem till Sofie för att vi skulle hjälpa henne med att måla. Men väl hemma hos Sofie insåg hon att det bara fanns en pensel så hon fick måla medans vi tittade på. Haha hon var ganska söt när hon stod där på stolen och förklte få ordning på saker.

Vid åtta kollade vi på en film som verklighetsbaserad. Den handlade om fyra kvinnors kamp med att få dit en våldtäktsman, man fick vara med under hela fallen och rättegången och deras process. Man blir så förbannad när man ser sånnt jag fattar inte hur en sån jävla människa kan få gå lös det är för mig helt otroligt. Både jag, Elin och Sofie var ganska förbannade när vi hade sett klart filmen. Men den är absolut värd att se tycker jag, man förstår verkligen hur svårt det är för en tjej/kvinna att gå igenom det, och hur jobbigt det är att leva efter mab varit med om en sån sak. Så se den...

Nu ska jag försöka sova om det går=)
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback