Idrott

Idag var våran fina idrottslektion som jag, Jessica, Oskar och Kg hade. Dagen började vi med en tippspromenad som handlade om året som gått här på skolan, den vart faktiskt kanon kul. Roliga frågor om alla knasiga grejer som hänt och som vi gjort. Det var många som hade minet med sig, när vi skrev dom hade inte jag koll på alla rätta svar men det var ju kanske tur att man inte gick den själv. Efter den vart det wollyboll och tur hade vi med vädret så att vi kunde använda våran nya ute plan. Alla var med och gick in för det så det vart toppen med den med. Sista aktivitet som vi hade vart brännboll på och det vart också kanon, alla spelade som galningar och det är kul att alla engagerade sig i våran planering för dagen. Hela våran lektion vart skit bra och vi fyllde faktiskt tre timmar vilket vi från början tyckte lät som långtid men det var det inte när vi väl kom igång med allt.
Eftermiddagen hade jag testledar utbildning vilket var helt okej, vi pratade om kost, stress och varför många är slitna, trötta och hängiga. Det intresant och man fick en liten tanke med sig, man kanske ska ta hand om sig själv lite mer än vad man gör ibland. Plus att vi pratade mycket om vad orsaken kan vara med att man känner press och stress. Och när vi gick igenom det så förstår man vikten med att stanna upp ibland och tänka lite extra på vad man gör och vad man kanske borde göra. Så det var mycket nyttigt att prata om det och diskutera saken med andra. Så idag har jag fått ut ganska mycket och det känns toppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback