Omsorg teater

Nu har vi precis varit och kollat på omsorgsklassen här på skolan, dom hade satt ihop en egen teater som dom spelade upp för alla på skolan. Dom var grymt duktiga och det märks att dom tycker att det är väldigt roligt. Alla spelade bra och gjorde ett bra framträdande, det handlade om skolmiljöer och lite mobbing och sånnt som kan vara i skolan. På slutet hade dom skrivit en egen sång som alla fick vara med och sjunga till den var också riktigt bra. Det var roligt att se dom spela den. Och dom vara så glada att så många ville se den.

Våran dag har ju varit teater hela dagen så det var mycket idag. Vi fick börja förbereda våra pjäser och dillemman som vi ska spela upp och jobba med. Vi ska ju göra det på torsdag så vi hoppas på att vi får ihop det bra. Vi fick även träffa fem tjejer som går på högstadiet som jobbar med forumteater och dom fick spela upp lite för oss så vi kunde se hur det ska gå till när vi ska göra det. Jag tyckte att det var jättebra att vi fick se det och känna på lite hur det kommer och vara för oss. Och dessa tjejer var hur duktiga som helst. Så jag tror nog att det kommer gå bra för oss, jag hoppas det iallafall.

Nu är det dags för mat igen. Hoppas på nått gått för jag är så himmla hungrig nu, behöver mat=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback