Packat och klart

Hela denna dag vart planering inför denna förbannade hajken. Vi har fått packlistor, lärt oss sätta upp våra tält, fått tunnor som vi ska packa i och planerat aktiviteter för varje kväll. Det är inte sant vad grejer man ska ha med sig inför hajken. Vi måste ju packa allt i tunnor vilket gör att man inte kan ta med sig hur mycket som helst, det blir inte många ombyten man får plats med för fyra dagar. Maten ska ner i tunnorna med så det tar mest plats, sovsäckar, liggunderlag, tälten, och stormkök måste också ner i tunnorna. Vi är två stycken på en tunna och dom är inte stora. Så man får packa allt i stor soppsäckar och sen ner i tunnan. Jag blir galen, sen får man ta med sig en liten ryggsäck på sidan om där man måste lägga allt som man behöver på dagarna under paddlingen. Hur ska detta gå känner jag just nu. Men nu är vi äntligen klara med allt som vi måste fixa med, maten är klar. Så nu hoppas vi bara på att vi ska få fint väder och inget regn, men med våran tur så blir det garanterat regn. Karin har kollat vädret och det ska börja spricka upp imorgon så vi kan ju verkligen hoppas på att det gör det med. För blir det fint väder så kan detta säkert bli en lyckad hajk, med lite glada miner iallafall fast att vi ska sitta i kanoter i fyra dagar. Micke våran gympa lärare ska komma ut varje kväll med gitarr och sånghäften när vi sitter vi elden det kan nog bli ganska mysigt, men men vi får väl se. Sista dagen kommer flu2 ut till oss med mat och lekar och det kan bli trevligt att få besök av dom. Och kommer dom med mat och fika så blir man nog väldigt glad för det kan vi nog behöva sista dagen när vi för det mesta kommer att leva på soppa under alla dagar. Det är smidigast att ha soppa och varmakoppen och bara lite macker, för då slipper man laga något jätte stort på stormköken. Så sista dagen lär vi nog uppsakatta deras sällskap ocm dom har med sig god mat hihi Vi får hoppas på att det blir ett bra läger och att vi får roligt fast att man inte är en friluffsmänniska.

Nu ska jag bara göra klart det sista innan jag ska lägga mig och sova. Måste packa klart det allra sista i min lilla ryggsäck så att man slipper stå och göra det imorgon för det kommer jag inte att orka med. Plus att det kan vara skönt att ha allt klart så det bara är att åka iväg. Hoppas bara att man inte glömmer något viktigt nu. Men vi har gått igenom våra grejer säkert tio gånger så det borde inte vara något speciellt som man har glömt, men man vet aldrig med mig. När jag sitter i kanoten kommer jag säkert komma på något som jag har glömt och då är det försent att hämta det. Så nu får jag anse mig som klar och har jag glömt nått så får jag klara mig utan det helt enkelt.

Nej nu måste jag ge mig och göra klart allt så jag kommer i säng någon gång ikväll iallafall. Hoppas att det blir bra nu och att vi klarar detta med, vi har ju klarat av alla andra saker så då borde vi fixa detta med=)
Hade så bra nu=)
Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback