Onsdag

Dagen började med socialt arbete där vi skulle diskutera om olika saker. Vi började med rättvisa, vad är egentligen det, hmm tänkte vi rättvisa kan vara ganska mycket. Men det är svårt att säga vad det ska stå för. Alla ska va lika och bli behandlande lika, men är det verkligen så undrade våran lärare då. Hon ställer så knepiga frågor men jag tror att det är ganska bra att få fundera lite på det. Sen pratade vi endel om ansvar, vem har ansvar för vad och hur mycket ansvar har man själv. Det är också ganska svårt och veta det beror ju på vad det handlar om och vilken situation man är i. Men man tar ju egna beslut om sitt liv är det då inte mitt eget ansvar så. Alla sådnna frågor är svåra att diskutera när man kanske inte vet hur det är. Men vi hade roligt och pratade på som bara den så det kändes ändå som vi fick en bra diskussion.

Ingen lektion under eftermiddagen och det var ganska skönt, för man är trött nu. Plus att vi har endel rester som kan vara gött att få klart innan praktiken. Så jag har precis suttit  med min grupp inom folkrörelse där vi har gjort ett häfte om fredsrörelsen, kyrkrörelsen och lite andra saker med. Så vi ska lämna in det imorgon och hoppas på att hon tycker att det ser bra ut. Men det kändes som att det fungerade bra, och när vi tittade igenom det såg det fint ut.

Köpa korv, broö och ferstis ska vi också syssla med nu under eftermiddagen. Det börjar bli dags att köpa in lite till sportlovs veckan, vi kommer inte hinna göra det under veckan så vi måste börja nu med det. Jag hoppas vi hittar det vi behöver. Vi har fått låna skolans bil med så vi kan faktiskt köpa med det mesta idag tror jag. Det skulle vara ganska gött om vi fick det klart med. Så klockan tre drar vi för att handla och planera det sista med fritidsledarna på Navet. Det verkar som att dom är väldigt positiva till detta så det kommer nog att bli en kanon vecka för oss. Men den har varit fruktansvärt jobba att planera och fruktansvärt jobbig över lag. Men nu när allt är klart så känns det bra, vi kommer ha en bra erfarenhet med oss ut i arbetet sedan.

Dags att ta atg i det sista nu innan jag ska täffa näsat grupp. Hade gött sålänge=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback