Eftermiddagen fri

Nu har vi fått ledigt denna eftermiddag för att kunna göra klart våra opponeringar vilket känns ganska skönt men jobbigt med. Jag kommer ingenstans eftersom jag har svårt att bedömma hennes arbete för jag tycker att det är bra och intressanr, men man måste försöka hitta saker i det som är mindre bra. Nu kollar man även tydligen på stavfel och menadsbyggnad vilket jag själv är kass på så jag kommer inte få det lätt med detta. Hur ska man kunna studera saker som man själv inte kan det undrar jag verkligen. Men våra lärare säger att man alltid kan hitta något som man själv skulle gjort anorlunda på eller själv skulle tittat extra på, jag har ingen aning det känns inget bra att sitta med det iallafall när man känner att man inte kan det. Men det är väl bara att försöka hitta lite och gå på det så att man kan få en bra dikussion med personen som har skrivit arbetet. Man ska diskutera arbetet med författaren så att arbetet blir lite bättre än vad det var innan. Jag hoppas att den som opponerar mitt arebet är snäll mot mig på onsdag för då ska jag sitta och försvara mitt, och ärligt talat så är jag hur nervös som helst för att bli utfrågad om något som jag skrivit och uppfattar som intressant. Men men vi får väl se hur detta kommer gå jag får hoppas på det bästa och sen gå efter det antar jag. Alla tittar på olika saker och alla har olika uppfattningar om saker vilket gör det hela extra svårt. Men får som sagt försöka göra mitt bästa mer än så kan jag absolut inte göra.

Friskis och svettis klockan 15.30 med det måste jag gå på. Jag själv ska ha mitt pass nästa måndag så jag kanske kan få lite nya ideer till måndag så jag kan förbättra det med. Sen kan det nog vara bra att få en paus ifrån skrivandet lite med och det känns skönt. Det är alltid skönt att röra lite på sig med=) Så nu blir det examensarbetet och sedan friskis och svettis så jag har ju saker jag kan pyssla med lite iallafall=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback