Lång dag

Dagen började med socialt arbete en ny kurs som vi startade upp idag, det var ganska intressant måste jag säga ändå. Vi pratade ganska mycket om etik och moral plus att vi gjorde ett kunskaps test på skoj för att se hur mycket man hänger med. Herregud det var svåra frågor. Sen blev det mycket diskussioner i grupper och ett grupparbete och det var faktiskt nyttigt. Arbetet handlade om hur man som fritifsledare handskas om det skulle komma en ungdom till dig och säga att hon börjat knarka. Och så fanns det olika frågor som man skulle följa. Min grupp hamnade i olika diskussioner som vart väldigt bra och intressant och se hur alla skulle göra. Jag tyckte att det var en rolig lektion och jag tror att vi kommer få roligt när vi ska göra olika aktiviteter.

Lektion två var inställd eftersom våran lärare är hemma med sitt sjuka barn. Men han är inte dålig på att ge oss uppgifter så vi hade endel att göra. Nu handlade det om att gå in på en sida och starta sin egen blogg där vi ska kunna följa varandras praktiker. Den sidan är för alla fritidsledare i kommunen med så att även dom kan följa det vi gör. Känns lite skumt men det kanske är kul att kunna se vad alla andra gör och hur dom har det på sina praktiker. Jag vet inte med det var väl helt okej. Vi fick även se våra praktik rapporter vilket absolut var en mindre rolig syn. Fy vad uppgifter vi har på den, vi kommer få ägna mycket tid till den, men så har det blivit nu dom senaste praktikerna. Sen ska även vi som ska utomlands få lite andra uppgifter med att göra så det lär bli en stor praktikrapport denna gång.

Barn konventionen avslutade vi skoldagen med. Det är ju den kursen som jag valt till extra eftersom jag tycker det är väldigt viktigt att ha mycket kunskap om det. Vi pratade om olika fall beskrivningar idag och vi fick se en väldigt bra film, den handlade om barn som far illa i olika situationer och så fick vi diskutera det. Jag tror att de är jättebra att vi får göra det och även bra att veta vilka rättigheter som barn har. Det kan även vara bra för oss nör vi kommer ut i arbetslivet om man hamnar i en obehaglig situation och veta hur man ska göra. Det är så mycket man inte tänker på ibland när man läser om detta. Det är positivt att dom tog in denna kurs för dom som ville det.

Andra avenyn avslutas denna kväll med. Vi satt ett gäng i soffan och kollande på serien, vi har fastnat lite i den kan man nog säga men det finns inte heller så mycket att göra på kvällarna så det är ganska mysigt att vi har en serie som dom flest kollar på. Det blir lite roligare när man sitter och umgås flera tillsammans. Men nu blir det sängen för jag är så trött så jag somnar vilken sekund som helst. God natt och sov så gott=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback