Bok förslag

Vi har ju hemligheter i den här familjen:
Skriven av Therése Eriksson ( Självbiografi)

Boken handlar om:

Therése växte upp i Enskéde i ett rött hus med vita knutar, en trygg och nörmast idyllisk uppväxt. Men när hon gick på mellannstadiet började hon märka att det bråkades allt mer hemma och att hennes mamma kanske inte var som alla andra mammor, även om hon inte förstod varför. En sensommarkväll när Therése var elva år yttrade hennes pappa några ord som fick bitarna att falla på plats och som skulle komma att prägla resten av hennes uppväxt: " Therése mamma är alkoholist "

Med utgångspunkt på i sina dagböcker har Therése Eriksson skrivit en gripande och ärlig bok om sin uppväxt. Det handlar om rädsla och sömnlösa nätter, om depressioner och självmordsförsök, om struliga tonår och alla vägar som leder fel.
Men man kan framförallt säga att det är en bok om att välja rätt väg, om att ta ansvar för sitt eget välbefinnande och om insikten att det är okej att må bra, även någon annan mår dåligt.
Boken är också en bok om världesn bästa mamma.

Jag tycker att boken är skriven hur bra som helst. Man får verkligen följa med Therése under hennes uppväxt, hur svårt hon hgar haft det när familjen gick igenom detta. Hur svårt det kan vara för en tonåring att ta ett sådant ansvar som man ser i boken, och hur hon klarar av svåra stunder i livet. Therése skriver verkligen ur sitt hjärta och förklarar verkligen hur hon känner och mår under tiden hon bodde hemma.
För mig var det en gripande bok som fick mig att tänka på hur livet kan se ut ur olika perspektiv. När jag läste blev kag ledsen, arg och även glad. Boken är stark och man får verkligen se hur familjen tar sig igenom allt som händer. Boken är absolut värd att läsa, jag tycker alla ska ge den en chans.

Betyg: Mellna 1 -10 får den av mig en stark 10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback