Nagelmanikyr

Ja ni nu har jag gett mig på naglar igen och första gången gick det väl sådär kan man nog säga. Det började med att jag och Felia bokade tid i Värnamo hos en tjej som var lärling och vi tänkte att det spelar ju ingen roll eftersom någon kommer kolla jobbet hon gör. Men när vi kom in och skulle sätta igång var tjejen som skulle kolla henne på semester och då kände jag att lärlingen ,åste ju vara väldigt duktig om hon får göra det själv utan hjälp, men vi satte igång. Naglarna på mig vart väldigt bra raka och fina. Felias naglar vart så snea och peckade åt höger på ena handen och vänster på andra det såg inte klokt ut, plus att tipparna var satta på halva nageln vilket gjorde att det såg hur konstigt ut som helst, men vi var sista innan stängning så vi kunde inte gå in och prata med henne då. Vi åkte hem och tänkte att vi får åka tillbaka på måndag och visa henne hur Felias såg ut. När vi satt i bilen och skule åka så öppnade Felia ett tuggummi paket och då sprack första nageln, när bältet skulle på gick hennes andra. Jag bara kände nu kommer väl mina ryka med, men dom höll sig en stund. När jag kom hem och skulle bädda om sängn gick min första nagel och tippen bara försvann, när jag gick och la mig gick andra nageln. HerreGud tänkte jag var är det för fel. Vi gjorde dom fredagen förra veckan kanske ska läggas till i detta, iallafall på lördag morgon när jag skulle duscha gick tredje nageln och då rinhde jag Felia och hon hade bara fyra naglar kvar på sina fingrar haha det här är inte klokt tänkte jag då. Lördag var butiken stängd med under sommaren så vi skulle helt enkelt få gå halva dana. Lördag kväll hade jag tappat sju stycken och Felia hade inte en ända kvar. Då kände jag hur arg jag började bli så jag ringde poch pratade in på deras telefon och förklarade vad som hänt och sa väldigt högt och tydligt att detta var ju inte okej. Måndag morgon fick jag tag på henne och hon var helt chockad av det som hänt så vi fick åka in igår och då ville hon göra om det på oss båda ojojoj tänkte jag men okej ett försök till. Hon lovade dock att om det hände igen så skulle hennes chef göra om det utan kostnad och då kände jag att det var okej. Men denna gång gick det nog lite bättre tror jag för jag har alla kvar än sålänge, och Felia med. Och denna gång är Felias relativt raka, mina är raka faktiskt så hoppas verkligen att dom sitter har fan ingen lust att åka in igen=)
Jag har ju haft naglar några gånger innan och det har väl gått bra förutom första gången. Första gången i Motala vart dom ju inte heller så raka och inte speciellt fina men det är väl min vanliga tur, man ska hålla sig till dom som man vet kan. Tror inte på det här med att byta känner jag, trivs man med en person ska man nog fan i mig gå tillbaka dit så man slipper allt detta jäkla krångel. Haha vet inte vad jag ska säga om detta mer än min vanliga tur=) John min älskade vän vet ju hur det kan se ut när det inte är så bra, men när jag gjorde dom hos Monkan så vet vi ju hur fina dom blev eller hur Plumm?=) Jaja nu sitter ju naglarna igen så hoppas det får bli så=)
Nu blir det ut i solen igen =) Hade bäst och tänk innan ni provar något nytt eller någon ny person hihi
Stor sommar kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback